Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

Βελόνες Singer & Υφάσματα

Το ήξερες εσύ καλή μου φίλη (ή καλέ μου φίλε, δεν έχω θέμα) πως για κάθε τύπο υφάσματος που ράβουμε στη μηχανή μας επιλέγουμε και την αντίστοιχη βελόνα;;;

Εγώ δεν το ήξερα!

Και τα "βάραγα" όλα που λέτε με την ίδια και την αυτή βελονίτσα (μεγάλη αντοχή ομολογουμένως), η οποία ήταν εξαρχής ενσωματωμένη στη μηχανή μου.
Λεπτά υφασματάκια έραβα; 
Χοντρά τζην του Δημήτρη έραβα;
Τσόχα έραβα;
Μια βελονίτσα για όλα.

Από τη μία βέβαια τώρα που το σκέφτομαι, έκανα οικονομία. Όμως, όπως έμαθα στο μάθημα Κοπτικής-Ραπτικής, έκανα μεγάλος λάθος. Γιατί και κίνδυνο είχα να καταστρέψω τη μηχανή μου, αλλά και το εκάστοτε ρούχο.
Γι αυτό είναι σημαντικό να επιλέγουμε την κατάλληλο βελόνα για κάθε ύφασμα, ώστε το αποτέλεσμα που θα έχουμε να είναι το ιδανικό.

Για μηχανές Singer (που έχουμε οι περισσότερες) οι τύποι βελόνας που αντιστοιχούν με τύπους υφασμάτων, φαίνονται παρακάτω:

SINGER ΚΟΚΚΙΝΟ 2020

  • 70/09 πράσινη ή χρυσή βελόνα: ΛΕΠΤΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ, ΖΕΡΣΕΪ, ΜΕΤΑΞΩΤΑ
  • 80/11 πορτοκαλί βελόνα: ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΓΕΜΑΤΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ
  • 90/14 γαλάζια/μπλε: ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΓΕΜΑΤΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ π.χ. πουκάμισα
  • 100/16 μοβ: ΧΟΝΤΡΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ π.χ. παλτό, τζην

SINGER ΚΙΤΡΙΝΟ 2045

  • 80/11 πορτοκαλί: ΛΕΠΤΑ ΖΕΡΣΕΪ/ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ  π.χ. μακό μπλουζάκια
  • 90/14 μπλε: ΜΕΤΡΙΑ ΖΕΡΣΕΪ  π.χ. φούτερ
  • 100/16 μοβ: ΧΟΝΤΡΑ ΖΕΡΣΕΪ π.χ. παλτό
Επίσης να σημειώσουμε πως υπάρχουν ξεχωριστές καρτέλες με βελόνες για τζην και δερμάτινα υφάσματα.

Έτσι, λοιπόν, ανάλογα με το τι θέλουμε να ράψουμε επιλέγουμε και την αντίστοιχη βελόνα.

Το απόγευμα λέω να πάω να προμηθευτώ τις μαγικές αυτές καρτελίτσες που θα μου λύσουν τα χέρια. Ελπίζω οι βελονίτσες αυτές να με κάνουν "μάγο" της ραπτικής!

Βέβαια, πώς αλλάζουμε τη βελόνα στη μηχανή μας, αυτό δεν το ξέρω ακόμα.
Βάλτε το, λοιπόν, στα προσεχώς για το επόμενο μάθημα.




2 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Και όμως και όμως και όμως...
      Θα προσπαθήσω να ανεβάζω όσα περισσότερα μπορώ, γιατί μερικά από αυτά μπορεί όντως να είναι βασικά και να τα αγνοούμε.
      Φιλιά!
      Άρτεμις

      Διαγραφή